Exploració i intervenció psicopedagògica amb alumnes amb dificultats d’aprenentatge i necessitats educatives especials.
dimarts, 29 de maig del 2012
Conclusions finals
Ahir va ser l'últim dia de les meves pràctiques, és per això que m’he esperat per fer les conclusions finals.
Aquests mesos han estat molt enriquidors, he conegut a nous professionals del centre igual d'implicats que els del pràcticum I, i als que els agrada molt la seva feina. M’han fet sentir com una més de l’equip, sense deixar-me de costat per ser la de pràctiques. Aquesta integració ajuda a que la intervenció a fer sigui més fàcil i el periode de pràctiques agradable.
Durant les pràctiques he vist la importància de realitzar un treball en equip, de manera col·laborativa i la coordinació de tots els implicats. Desenvolupat com a procès permanent, on la interacció entre família, educadors… i l’alumne és essencial. El psicopedagog actua com a mitjancer especialtzat per guiar a l’alumne del dels seus coneixement previs, fins a arribar a que aquest es faci autònom, posant en pràctica les eines, estratègies… adquirides. És important treballar com un conjunt d’elements en interacció entre ells i de forma conjunta amb l’entorn. Cada un d’ells treballats per separat, però adquirint significat quan es consideren part d’un tot dins del context educatiu.
He pogut comprovar que el procés d’ensenyament-aprenentatge es percep i es duu a terme com un procés dinàmic, participatiu i interactiu amb els alumnes.
La figura del psicopedagog és molt important davant d’una demanda d’intervenció, i la seva (nostra) tasca és molt complexa i enriquidora, fent necessària la constant formació per tal de que els nostres coneixements sigui el més actualitzats possibles, i així poder oferir una intervenció de qualitat.
He aprés molt amb la Vanesa, la meva tutora, és una molt bona professional, implicada i predisposada a ensenyar tot el que ella sap. El que m'ha semblat més interessant és dur a terme una exploració (no havia tingut oportunitat al pràcticum I) poder conèixer els diferents test psicològics, aprendre la seva aplicació i poder dur a terme la correcció de manera conjunta.
He trobat poques dificultats, l'únic problema ha estat que en el cas A, un cop feta la devolució de l'informe, no era segur que l'alumne seguis amb el tractament (tot i que era necessari) per motius econòmics de la familia. Però una vegada van veure que el seu fill tenia la necessitat d'assistir a les sessions, van portar al nen.
La tasca més "dura" d'aquesta feina, per mi, ha estat la sessió de devolució de l'informe als pares, ja que s'expliquen totes les proves passades, per a què serveixen i el més important els resultats obtinguts. Com a tots els pares s'espera que aquests siguin el més positius possibles i no volen veure que existeix un dèficit en la base de l'aprenentatge del nen. Reben molta informació de cop i a vegades no tenen paraules per expressar el que senten. Amb les paraules de la Vanesa, la seva experiència i professionalitat, els pares han entés la importància que té el treball que s'ha de fer amb el seu fill, ja que si no, no avançarà.
Espero que tant ell com les altres dues nenes amb les que he treballat segueixin treballant, avançant i millorant. S'acaben les pràctiques amb la pena de no poder seguir els casos, tot i que al viure en la mateixa població, no em serà difícil poder escarpar-me a veure'ls.
Per últim dir que estic molt satisfeta amb la meva intervenció, ja que he superat les metes que m'havia proposat, he treballat de la mà de la Vanesa, he aportat els meus coneixements i idees, i sobretot he estat disposada a aprendre al màxim.
Només donar les gràcies a la Vanesa per deixar-me treballar amb ella i donar-me l'oportunitat d'aprendre.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada