La B s'esforça per realitzar les tasques que se li demanen. A partir de les proves realitzades, es pot pensar que és una nena força insegura.
Presenta un rendiment baix a la lectura, la precissió, la velocitat i la comprensió de la lectura avaluades mitjançant proves normalitzades, administrades individualment. Situa a B per sota del nivell espert en funció de l'edat cronològica, del quocient d'intel·ligència i de l'escolaritat propia de l'edat.
L'alteració de la lectura interfereix en el seu rendiment acadèmic i en certes activitats de la vida quotidianes que requereixen habilitats de lectura.
B presenta dificultats tant en la ruta fonològica com en la ruta lèxica, aspecte que li suposa dificultats per escriure dictats i en l'escriptura espontània. Li costa retenir el referent auditiu per traspassar la inormació al paper.
La lectura oral es caracteritza per distorssions, substitucions i sobretot omissions i inversions; tant la lectura oral com la lectura interna es caracteritzen per la lentitud i errades a la comprensió.
A més, apareixen dificultats perceptives tant en la lectura com en l'escriptura p-d-q-b, algunes omissions que ja no són pròpies de la seva edat. Presenta dificultats d'elaboració visoespacial.
En conclusió es pot parlar que B pesenta dificultats relacionades amb un diagnòstic de Dislexia, però tenint en compte les dificultats visuals de la nena, creiem que també han influit en el desenvolupament dels seus aprenentatge.
Les recomanacions a seguir són:
- Atenció psicopedagògica per superar les seves dificultats i valorar els canvis que es van produint a nivell d'aprenentatge, com a nivell personal.
- Valoració optomètrica, per determinar que no existeixen altres dificultats afegides a nivell visual.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada