dilluns, 28 de maig del 2012

Activitats Cas A

Seguint amb l'expossició de les activitats realitzades amb els alumnes amb els que he fet la meva intervenció, hem queda parlar de A.

Com el nen te un problema bastant greu amb la lectoescriptura vem començar la feina amb el treball de l'abecedar, reconeixement de les grafies, associar grafia i fonema, aprendre les lletres i ser capaç d'escriure-les...
Aquest treball s'ha realitzat a través d'un abecedari separat per colors, així associa cada grafia amb el color corresponent, ja que la seva memòria visual la te molt desenvolupada i li és més fàcil treballar d'aquesta manera.
Primer li feiem posar les lletres en ordre, di quina lletra és cada una, nosaltres li deiem lletres i ens les havia de donar... aquesta tasca ha estat molt difícil i llarga, ja que A ha tingut moltes dificultats per reconeixer totes les lletres, poc a poc ho ha anat interioritzant. El reconeixement i ordre de les lletres se li ha donat més bé que reconèixer i dir cada fonema. (tasca que encara no ha acabat d'interioritzar, però que ha millorat molt).

Un altre treball amb l'abecedari ha estat crear un a través d'imatges pensades per A, per tal que recordi la figura (avió, bolet, cara...), aquesta ha estat molt enriquidora i motivadora per ell.

Tot el treball de base de la lectoescriptura ha estat el punt d'atenció de la intervenció, és el que ha dut el pes més important, però a més d'això hem estat realitzant treballs i jocs de memòria, de percepció i espai, ja que A són capacitats que té més desenvolupades.

Aquesta tasca ha estat molt enriquidora, ja que he pogut aprendre tècniques noves per treballar la base de la lectoescriptura, el treball de les lletres... tant importants per poder avançar en tots els aspectes acadèmics i personals.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada